Жените и пандемията: Как обществото (и бизнесът) им признава дължимото?
време за четене: 4 минути
Ефектите от пандемията съвсем не са еднакви за всички. Достатъчно е да се вгледаме внимателно в най-малката социална единица, в рамките на домакинствата, за да видим, че нещата за жените и мъжете стоят доста различно. На жените им се налага да се борят на няколко фронта едновременно - грижата за децата, помощта в обучението от вкъщи, изхранването, поддържането на ред и чистота в дома, работата от вкъщи, която няма работно време. Те правят това в контекста на всички останали промени, които пандемията доведе, но най-вече в ситуация, в която чувстват несигурност и страх заради здравето и бъдещето си.
Пример за комуникация, която отчита тези нови роли на жените, идва от Полша, където за деня на майката, Douglas провежда кампания за Майките-герои.
Кампанията, която се провежда между 21 до 28 май, има за цел да подчертае отдадеността на майките и да им благодари за ежедневните им борби. Видеото показва професионална ангажираност по време на пандемията, като същевременно се позовава на незаменимата роля у дома.
И един пример от Индия: Shoppers Stop, индийска верига универсални магазини, също е включила признанието на героизма на майките в своята комуникация. Кампанията с етикет #LockdownQueens се отнася до ежедневните уроци за постоянство и смелост, които позволяват на децата да преживеят карантинния период. Марката насърчава майките да споделят в коментарите своя опит за справяне в тази ситуация.
Разбира се, пандемията се отразява на хората във всякакви социални роли. Отчитането на трудностите, с които майките, герои на първа линия или в дома, трябва да се сблъскат, не е доказателство за оценка само на тяхната жертва - фокусът е преди всичко върху медицинските работници; но тук има възможност да се демонстрира подкрепа и на по-малко очевидни групи, засегнати от кризата.
Източници: Marketingprzykawie, Fastcompany, Exchange4media