Търговията на дребно страда от дефицит на данни след COVID-19
време за четене: 3 минути
Наред с всички промени, причинени от COVID-19, и по-конкретно що се отнася до търговията на дребно и търговските вериги, от съществено значение е промяната в поведението на потребителите. В едно с цялата неизвестност около самата пандемия, за търговските вериги дойде и дефицитът на информация, на данни, на база на които те да взимат важни бизнес решения. Данните от преди кризата не могат ефективно да предскажат нови тенденции, с които те да съобразят плановете си. Основната съставка на програмите за лоялност на клиентите на дребно, препоръките за продукти, изведени с помощта на технологиите на изкуствения интелект, както и един друг широк спектър от критични бизнес решения сега имат проблем с качеството.
Търговските вериги могат да се справят с този проблем като предприемат пет стъпки:
1) Да внедрят нови начини за събиране на данни и комуникация.
2) Да използват източници на данни, които в момента отчитат показатели за поведение на потребителите.
3) Да преразгледат прогнозите си за приходите, за да отчетат новите ограничения, наложени при пазаруването поради Covid-19.
4) Да използват пространствен анализ и картографиране, отчитайки и съответните здравни разпоредби във връзка с разпространението на Covid-19, за да анализират къде е най-смислено да насочат вниманието си при евентуален нов ръст на заразата.
5) Да се възползват от настоящия момент, за да се погрижат за инфраструктурата, поддържаща активите им с ключови данни.
Източник: HBR