PR услугите придобиват още по-голяма стойност; гъвкавост, творческо мислене, бизнес проницателност и екипен дух ще стават все по-важни за ПР специалистите: Проучване на Regan Communications
време за четене: 4 минути
Кризата с коронавируса промени начина, по който PR услугите функционираха до сега. В последно проучване* на Ragan Communications, професионалисти от индустрията споделят как тяхната работа се различава в момента.
Комуникацията и работата със C-level мениджмънта драстично се е увеличила, което не е учудващо, защото компаниите трябваше бързо да реагират с прозрачна и навременна комуникация към техните служители, партньори, клиенти и потребители. Съдържание в собствените канали на брандовете бяха и продължават да играят ключова роля, а координацията и екипната работа между отдел вътрешни комуникации, ЧР и маркетинг трябва да са приоритет на компаниите, за да се създават значими и завладяващи послания и истории.
Работата с медиите също претърпя промени, защото комуникацията с журналисти ставаше дистанционно, а обменът на корпоративно и бранд съдържание намаляваше заради цялостния поток от информация. В допълнение, PR експертите продължават да вярват, че теми извън коронавируса са голяма част от техните планове. 83% от тези, които са комуникирали теми извън кризата, споделят, че са имали медийно отразяване заради усилията им. Разбира се, посланията, тонът и фокусът на новина трябва да са адаптирани, добре помислени и да отговарят на реалното потребление на медийно съдържание, поведение и нужда на потребителите.
Уменията на PR професионалистите също са ключов фактор. 76% от анкетираните казват, че готовността да си гъвкав и да реагираш бързо е водещо качество за бъдещето на PR професията, а 71% избират творческия усет и идеи като значими. Част от хората в индустрията (48%) намират бизнес проницателността за конкурентно предимство, а предприемаческият нюх е важен за само за 39%.
Голяма част от участниците вярват, че „новото нормално“ за PR ще дойде през есента на 2020 г., но продължава да има несигурност и очаквания за нова медийна сцена. За тези, които избират да изчакат и да наблюдават какво ще се случи, обстойно следене на тенденциите и темите е от съществено значение.
* Regan Communications с допита до 315 PR професионалисти от редица организации, включително корпорации (30%), PR агенции (28%), нестопански организации (13%) и правителствени организации (9%). Респондентите работят за организации, с персонал вариращ от по-малко от 100 служители до над 10 000.
Може да прочетете цялото проучване на Regan Communications тук:
Ако искате да разберете как PR комуникацията ще помогне на вашата бранд и корпоративна комуникация, пишете на [email protected].