PR услугите придобиват още по-голяма стойност; гъвкавост, творческо мислене, бизнес проницателност и екипен дух ще стават все по-важни за ПР специалистите: Проучване на Regan Communications

PR услугите придобиват още по-голяма стойност; гъвкавост, творческо мислене, бизнес проницателност и екипен дух ще стават все по-важни за ПР специалистите: Проучване на Regan Communications

време за четене: 4 минути

Кризата с коронавируса промени начина, по който PR услугите функционираха до сега. В последно проучване* на Ragan Communications, професионалисти от индустрията споделят как тяхната работа се различава в момента.

Комуникацията и работата със C-level мениджмънта драстично се е увеличила, което не е учудващо, защото компаниите трябваше бързо да реагират с прозрачна и навременна комуникация към техните служители, партньори, клиенти и потребители. Съдържание в собствените канали на брандовете бяха и продължават да играят ключова роля, а координацията и екипната работа между отдел вътрешни комуникации,  ЧР и маркетинг трябва да са приоритет на компаниите, за да се създават значими и завладяващи послания и истории.

Работата с медиите също претърпя промени, защото комуникацията с журналисти ставаше дистанционно, а обменът на корпоративно и бранд съдържание намаляваше заради цялостния поток от информация. В допълнение, PR експертите продължават да вярват, че теми извън коронавируса са голяма част от техните планове.  83% от тези, които са комуникирали теми извън кризата, споделят, че са имали медийно отразяване заради усилията им. Разбира се, посланията, тонът и фокусът на новина трябва да са адаптирани, добре помислени и да отговарят на реалното потребление на медийно съдържание, поведение и нужда на потребителите.

Уменията на PR професионалистите също са ключов фактор. 76% от анкетираните казват, че готовността да си гъвкав и да реагираш бързо е водещо качество за бъдещето на PR професията, а 71% избират творческия усет и идеи като значими. Част от хората в индустрията (48%) намират  бизнес проницателността за конкурентно предимство, а предприемаческият нюх е важен за само за 39%.

 Голяма част от участниците вярват, че „новото нормално“ за PR ще дойде през есента на 2020 г., но продължава да има несигурност и очаквания за нова медийна сцена. За тези, които избират да изчакат и да наблюдават какво ще се случи, обстойно следене на тенденциите и темите е от съществено значение.

* Regan Communications с допита до 315 PR професионалисти от редица организации, включително корпорации (30%), PR агенции (28%), нестопански организации (13%) и правителствени организации (9%). Респондентите работят за организации, с персонал вариращ от по-малко от 100 служители до над 10 000.

 Може да прочетете цялото проучване на Regan Communications тук:

Ragan_FuturePRpro_survey.pdf 3 MB

Ако искате да разберете как PR комуникацията ще помогне на вашата бранд и корпоративна комуникация, пишете на iva.grigorova@msl.bg.

Тенденции в комуникациите
относно CMO Insider

Надеждна информация, анализ и експертно мнение по отношение на социалните нагласи, маркетинга, медиите и рекламните тенденции, които ще бъдат полезни при вземането на важни бизнес решения по време и след пандемията COVID-19.

CMO Insider
бул. България 118
бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България