GWI в партньорство с Publicis Groupe ще предоставя информация за българската аудитория
От 2023 Publicis Groupe България става ексклузивен партньор на GWI, с което глобалното партньорство между двете компании вече включва 52 пазара, на които Групата оперира. За нас и за нашите клиенти това означава:
- Свежи инсайти за крайните потребители. Данните се актуализират на тримесечие и позволяват да проследим тенденции и промени в поведението на потребителите по отношение на консумация, покупки, медиа потребление и др.
- Смели комуникационни решения, базирани на данни. На годишна база GWI ще достига до 5000 панелисти, онлайн потребители на възраст 16-64.
- Интегрирани и ефективни кампании, комбиниращи POE (Paid-Owned-Earned) контактни точки с потребителите.
За да усетите ползите от тези данни предоставяме кратък анализ на Gen Z & Millennials двете поколения, които са най-интересни за марките и маркетинг експертите като крайни потребители.
Gen Zs са много по-егоцентрични спрямо Millennials, фокусирани в това как изглеждат, много стриктни в отстояването на собствената си територия и пространство. Те са уверени в себе си и поради това отворени към всяка новост. Готови са да тестват всяка новост, да експериментират и да приемат всяко различие. Заявяват се като най-амбициозното поколение, което вероятно е ефект на младостта и желанието да максимизират всяко изживяване.
Специфични и отличителни за интереси за Gen Z са музиката, практикуването на различни типове спортове, козметиката и модата – все важни атрибути на външния вид, който за тях е изключително важен.
Millennials са много по-социално поколение в сравнение с Gen Zs и съвсем не са си самодостатъчни. Те са на такъв етап от живота си, в който имат активни кариери, собствени семейства и им се налага да градят и поддържат отношения с широк кръг познати, колеги, а също с близки и приятели. Те също са отворени към света, но то е по-скоро с цел да го опознаят и да са информирани, а не да максимизират ползи за себе си от това.
За Millennials топ интерес са филмите, те са запалени киномани. Опитват се да са близко до природата, всеки 3-ти има домашен любимец. Вълнуват се от проблемите свързани с околната среда. Целесъобразното хранене за тях е важен приоритет.
Като изключим смарт телефоните, които са в ръцете на всеки от 2-те поколения, следващите най-използвани устройства са компютър и смарт ТВ. При Gen Z смартчасовникът е по-използвано устройство от таблет.
Малко по-различна е картината, когато става въпрос за устройства, използвани за достъп до интернет. Тук изпъква сериозният потенциал на смарт телевизорите, през които малко над 40% от 2-те поколения ползват интернет. Това е сериозно поле за фрагментация на видео потреблението през устройство смарт телевизор, но през различни платформи: линеарна ТВ, платени стрийминг услуги, YouTube, и др.
Millennials поколението консумира много повече медии от Gen Zs като цяло. Единственото изключение е интернет на мобилно устройство, но разликата е несъществена. Най-значими са разликите в полза на Millennials при ползването на интернет през десктоп устройство, слушането на подкасти, на радио, при гледането на стандартната линеарна ТВ, но и при ползването на ТВ стрийминг услугите.
Въпреки, че Millennials гледат 2.5 пъти повече линеарна ТВ от Gen Zs, това продължава да е медия, която достига до над 90% от 2-те поколения. Стрийминг ТВ също е над 2 пъти по-гледана от Millennials спрямо Gen Zs, но и тя достига до сравними дялове от 2-те поколения – около 90%. Потреблението на ТВ отложено на запис се използва от поне 2/3 от 2-те поколения. Което показва, че както GenZs, така и Millennials могат да бъдат достигнати с ТВ като медия, стига да сме наясно какво точно гледат като ТВ съдържание, кои канали предпочитат и по кое време.
За Gen Zs е важно брандовете:
- да са способни да разговарят с тях, да има двупосочна комуникация
- да ги ангажират с интересно съдържание както през платените канали, така и през собствените (особено в социални медии)
- да намират правилните партньорства, които са адекватни на интересите им
За Millennials е важно брандовете:
- да са близко до тях и да им предлагат рационални решения, които пестят време
- да им предоставят необходимата информация, особено през website
- да им дават добавена стойност (купони, отстъпки, членство в група/клуб, лоялни програми, персонализирани предложения)
- да са ангажирани в каузи, които те припознават като важни
Автор: Светлана Тачева, директор "Изследвания", Publicis Groupe България, [email protected]