Месечен медиен анализ: юни'22
време за четене: 2 минути
Навлизайки в летните месеци, ТВ гледаемостта очаквано бележи спад, но на годишна база нивата се запазват по-скоро стабилни (-1% спрямо същия период на 2021).
Друга характерна за летните месеци тенденция, която наблюдаваме през юни, е намаляващия аудиторен дял на националните канали, за сметка на нишовите. Единственото изключение тук е БНТ1, в резултат от мачовете на националния отбор в УЕФА Лига на Нациите, благодарение на които аудиторията на канала расте.
На годишна база ТВ като канал доставя с 3% повече аудитория на рекламодателите. От 20-те водещи компании в ТВ, 8 са фармацевтични. Наред с тях, в рамките на топ 10 ТВ рекламодатели, виждаме компании от категории "Ритейлъри" и "Бързооборотни стоки".
С данни до юни запълняемостта на рекламните блокове расте, като в националните канали бТВ и Нова е на нива от 90%. Това е резултат от нарастващия интерес и търсене на ТВ като канал за комуникация от рекламодателите.
Ако имате въпроси, може да се обърнете към авторите на доклада:
Светлана Тачева: [email protected], Дамян Коларов: [email protected] и Филипа Трайкова: [email protected]