Месечен медиен анализ: март 2021
време за четене: 3 минути
За първи път от началото на годината общата ТВ гледаемост през март бележи спад спрямо същия месец на 2020 г. Това е разултат от старта на COVID кризата у нас и първите регистрирани случаи миналата година, както и началото на първото затваряне, когато много хора останаха по домовете си. Тогава хората се информираха за актуалното развитие на вируса в страната през телевизията като медия.
Централните прайм-тайм новини в национален ефир са фокус на анализа този месец и потвърждават горното: през март 2020 г. те са гледани от повече зрители в сравнение с март 2021 г., когато основна тема бяха парламентарните избори. Единственото изключение тук е БНТ1, която и през двата периода запазва стабилна аудитория.
Доставената аудитория на рекламодателите в ТВ за първото тримесечие на 2021 г. показва началото на позитивен тенденция, което отново е резултат от драстично намалените инвестиции на рекламодателите през март 2020 г. при обявяването на извънредното положение. Рекламодателите в ТВ традиционно за първото тримесечие са доминирани от Фарма компании, FMCG играчи и Ритейлъри.
За втори пореден месец през тази година бТВ е със запълнен инвентар в ПТ, докато Нова ТВ все още има свободно време в рекламните блокове, което се обяснява и с по-ниските рейтинги в ПТ предаванията на бТВ спрямо тези на Нова ТВ.
Ако имате въпроси, може да се обърнете към авторите на доклада:
Светлана Тачева [email protected] и Дамян Коларов [email protected].