Месечен медиен анализ: март 2021

Месечен медиен анализ: март 2021

време за четене: 3 минути

За първи път от началото на годината общата ТВ гледаемост през март бележи спад спрямо същия месец на 2020 г. Това е разултат от старта на COVID кризата у нас и първите регистрирани случаи миналата година, както и началото на първото затваряне, когато много хора останаха по домовете си. Тогава хората се информираха за актуалното развитие на вируса в страната през телевизията като медия.

Централните прайм-тайм новини в национален ефир са фокус на анализа този месец и потвърждават горното: през март 2020 г. те са гледани от повече зрители в сравнение с март 2021 г., когато основна тема бяха парламентарните избори. Единственото изключение тук е БНТ1, която и през двата периода запазва стабилна аудитория.

Доставената аудитория на рекламодателите в ТВ за първото тримесечие на 2021 г. показва началото на позитивен тенденция, което отново е резултат от драстично намалените инвестиции на рекламодателите през март 2020 г. при обявяването на извънредното положение. Рекламодателите в ТВ традиционно за първото тримесечие са доминирани от Фарма компании, FMCG играчи и Ритейлъри.

За втори пореден месец през тази година бТВ е със запълнен инвентар в ПТ, докато Нова ТВ все още има свободно време в рекламните блокове, което се обяснява и с по-ниските рейтинги в ПТ предаванията на бТВ спрямо тези на Нова ТВ.

03_Monthly TV_Report_Mar'21.pdf 559 KB

Ако имате въпроси, може да се обърнете към авторите на доклада:

Светлана Тачева svetlana.tacheva@publicisgroupe.com и Дамян Коларов  damyan.kolarov@publicisgroupe.com.

 

 

Медийно потребление
относно CMO Insider

Надеждна информация, анализ и експертно мнение по отношение на социалните нагласи, маркетинга, медиите и рекламните тенденции, които ще бъдат полезни при вземането на важни бизнес решения по време и след пандемията COVID-19.

CMO Insider
бул. България 118
бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България