Месечен медиен анализ: май'23
Време за четене: 2 минути
В рамките на първите 5 месеца от 2023 г. общата ТВ гледаемост достигна нивата от същия период на 2019 и практически занули позитивния ефект на пандемията върху телевизионното потребление.
Нова Броудкастинг Груп продължава да е водещата ТВ група с 50% дял от аудиторията и лек ръст при Нова на месечна база. бТВ Медиа Груп остава със стабилен аудиторен дял от 29% и много по-малък брой канали спрямо НБГ, като и тук основният национален канал задържа дела си на месечна база. Нова доминира дневните рейтинги в рамките на месец май.
Доставената аудитория за рекламодателите е стабилна на годишна база, като през май имаме 7% ръст в доставените ТРП30 спрямо същия месец миналата година.
Фармация остава водещата индустрия в ТВ, следвана от Ритейлъри и Бързооборотни стоки. Сред топ 10 играчите в телевизията има 5 фарма компании.
Запълването на рекламните блокове на годишна база расте особено при БМГ и ТСХ. Нова Броудкастинг Груп задържат стабилни нива на инвентара си.
Ако имате въпроси, може да се обърнете към авторите на доклада:
Дамян Коларов: [email protected], Филипа Трайкова: [email protected], Деница Петрова: [email protected]