Месечен медиен анализ: април'23
Време за четене: 2 минути
ТВ гледаемостта спада на месечна база с идването на топлите месеци и навлизането в летния период. Спад регистрираме и на годишна база като се връщаме на нивата от 2019 г. Можем да кажем, че през 2023 ефектът на Ковид върху гледаемостта ще изчезне.
Нова Броудкастинг Груп остава лидер на пазара по пазарен дял (51%) като на месечна база задържа стабилни нива. бТВ Медиа Груп губи 1 пункт аудиторен дял (29%) през април от националния канал бТВ. Нова телевизия е лидер като дневни рейтинги в рамките на април, като в съботните дни бТВ се доближава в най-голяма степен. Неделите, в които Капките не се излъчваха също доближават бТВ до средния рейтинг на Нова.
На годишна база регистрираме 2% спад в доставените ТРП30 за рекламодателите в ТВ, изцяло движен от спада през февруари.
Фармация продължава да е водещата индустрия в телевизията, следвана от Ритейлъри, Храни и Козметика. Първите 3 места сред топ рекламодателите в ТВ се държат от Фарма компании.
Запълването на рекламните блокове и инвентара в ТВ расте на годишна база, особено видимо в каналите на БМГ и ТСХ.
Ако имате въпроси, може да се обърнете към авторите на доклада:
Дамян Коларов: [email protected], Филипа Трайкова: [email protected], Деница Петрова: [email protected]