Месечен медиен анализ: януари 2021

Месечен медиен анализ: януари 2021

време за четене: 4 минути

ТВ гледаемостта расте с 5% през януари спрямо същия месец на 2020 г. НБГ расте като аудиторен дял основно през нишовите канали. БМГ бележи 2рр спад.

В рамките на най-гледаното време Нова ТВ запазва лидерството си пред бТВ в рамките на януари. Канал 3 стана част от групата на НБГ в края на 2020 г. и се ребрандира като Nova News в началото на януари тази година. Това се отрази в двуцифрен ръст на средния рейтинг спрямо януари 2020 г.. Някои от ключовите за канала публицистични предавания също бележат сериозен ръст (Патарински Лайф), докато при други наблюдаваме стабилна аудитория.

Сред топ рекламодателите в ТВ за януари се нареждат основно Фарма компании (на първите 4 позиции), следвани от Ритейлъри и големите компании за бързооборотни стоки. В рамките на топ 20 влизат и 2 бетинг компании – Ефбет и Уинбет.

Запълняемостта на рекламните блокове в бТВ е близо до лимита по закон, докато в Нова ТВ рекламните блокове са по-празни спрямо януари 2020 г., което е резултат до голяма степен от отсъствието на Националната лотария.

Дигиталният рипорт е посветен на Clubhouse и сериозния бум, който тази нишова и тясно професионално профилирана социална медия бележи. Възможностите за реклама, които предлага тя са специфични и таргетирани към поведението и интересите на нейните потребители.

01_Monthly TV&Digital_Report_Jan'21.pdf 796 KB

Ако имате въпроси, може да се обърнете към авторите на доклада:

Светлана Тачева svetlana.tacheva@publicisgroupe.com, Дамян Коларов  damyan.kolarov@publicisgroupe.com и Вера Караиванова vera.karaivanova@publicisgroupe.com.

 

Медийно потребление
относно CMO Insider

Надеждна информация, анализ и експертно мнение по отношение на социалните нагласи, маркетинга, медиите и рекламните тенденции, които ще бъдат полезни при вземането на важни бизнес решения по време и след пандемията COVID-19.

CMO Insider
бул. България 118
бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България