Ефектите на COVID-19: Новите проучвания от седмицата: RC Trend, Nielsen
време за четене: 4 минути
Подбрали сме селекция данни от проучвания, публикувани в дните 19 – 25 юни, които пряко се отнасят до потребителските нагласи и имат отражение върху това какво и колко купуват българите.
Според проучване на RC Trend*, целящо да изследва нагласите на българите към летния туристически сезон:
- Всеки трети или над 1 милион и 600 хиляди от пълнолетните българи планират да почиват това лято. Спрямо предходната година от Trend отчитат спад в дела на планиращите почивка българи. Всеки десети все още не е решил дали ще почива това лято.
- Като основна причина сред непланиращите почивка се посочва липсата на финансови възможности. 12% от непланиращите почивка, са хора, които споделят, че се притесняват да почиват това лято заради пандемията от коронавирус.
- Близо половината (47%) от анкетираните споделят притеснения да почиват в чужбина заради пандемията от COVID-19, докато 40% не споделят такива притеснения.
- Малко повече от половината българи (53%) нямат притеснения обаче да посещават места, където има много хора.
- Близо две трети (62%) са тези, които не се притесняват да отидат на ресторант или кафе, спрямо 31%, споделящи притеснения.
Според проучване на Nielsen**, целящо да обследва промените в потребителското поведение на българите:
- с 14% се е увеличил дяла на българите, пазаруващи бързооборотни стоки онлайн по време на пандемията COVID-19.
- 39% от българите са заявили, че са работили много по-често от вкъщи, повлияни от кризата с COVID-19.
- 57% заявяват, че се хранят по-често вкъщи, отколкото преди разпространението на коронавируса.
- 30% смятат, че биха се върнали към поведението си преди епидемията що се отнася до храненето.
- 60% твърдят, че е настъпила промяна в навиците им свързани с прането. Тази промяна се изразява основно в по-често пране или в пускане на прането на по-висока температура.
*проведено в периода 1-7 юни сред 1008 българи над 18-годишна възраст, чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице“
**проведено в края на месец април сред 500 души над 18-годишна възраст, обхващащо 10-те най-големи града.