Ефектите на COVID-19: Новите проучвания от седмицата: RC Trend, Nielsen

Ефектите на COVID-19: Новите проучвания от седмицата: RC Trend, Nielsen

време за четене: 4 минути

Подбрали сме селекция данни от проучвания, публикувани в дните 19 – 25 юни, които пряко се отнасят до потребителските нагласи и имат отражение върху това какво и колко купуват българите.

 Според проучване на RC Trend*, целящо да изследва нагласите на българите към летния туристически сезон:

  • Всеки трети или над 1 милион и 600 хиляди от пълнолетните българи планират да почиват това лято. Спрямо предходната година от Trend отчитат спад в дела на планиращите почивка българи. Всеки десети все още не е решил дали ще почива това лято.
  • Като основна причина сред непланиращите почивка се посочва липсата на финансови възможности. 12% от непланиращите почивка, са хора, които споделят, че се притесняват да почиват това лято заради пандемията от коронавирус.
  • Близо половината (47%) от анкетираните споделят притеснения да почиват в чужбина заради пандемията от COVID-19, докато 40% не споделят такива притеснения.
  • Малко повече от половината българи (53%) нямат притеснения обаче да посещават места, където има много хора.
  • Близо две трети (62%) са тези, които не се притесняват да отидат на ресторант или кафе, спрямо 31%, споделящи притеснения.

 Според проучване на Nielsen**, целящо да обследва промените в потребителското поведение на българите:

  • с 14% се е увеличил дяла на българите, пазаруващи бързооборотни стоки онлайн по време на пандемията COVID-19.
  • 39% от българите са заявили, че са работили много по-често от вкъщи, повлияни от кризата с COVID-19.
  • 57% заявяват, че се хранят по-често вкъщи, отколкото преди разпространението на коронавируса.
  • 30% смятат, че биха се върнали към поведението си преди епидемията що се отнася до храненето.
  • 60% твърдят, че е настъпила промяна в навиците им свързани с прането. Тази промяна се изразява основно в по-често пране или в пускане на прането на по-висока температура.

 

*проведено в периода 1-7 юни сред 1008 българи над 18-годишна възраст, чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице“ 

**проведено в края на месец април сред 500 души над 18-годишна възраст, обхващащо 10-те най-големи града.

Източници: RC Trend, Nielsen

Потребителско поведение
относно CMO Insider

Надеждна информация, анализ и експертно мнение по отношение на социалните нагласи, маркетинга, медиите и рекламните тенденции, които ще бъдат полезни при вземането на важни бизнес решения по време и след пандемията COVID-19.

CMO Insider
бул. България 118
бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България