All Digital Everything: Февруари 2021
време за четене: 3 минути
Кратък обзор на новостите от Facebook, Instagram, TikTok, Google, YouTube, Pinterest и Spotify от нашия Digital Unicorn @ Digitas Sofia, Нина Дякова
- Facebook пуска Facebook News в UK.
- Facebook тества нов изскачащ прозорец, с който можем да дадем съгласие да ни следи. Това идва в отговор на очакваните iOS промени.
- Facebook скоро ще започне да тества нови опции за изключване на определени теми при таргетирането.
- Според вътрешни източници, Facebook разработва клонинг на Clubhouse.
- Facebook даде достъп до Climate Science Information Center на още повече страни. Очакваме го и при нас.
- Facebook лансира нов микросайт, в който ще дава полезна информация за увеличаване на достигането и постигане на целите, имайки предвид новите IDFA промени.
- Facebook даде достъп до Shops на бизнесите в Канада и Великобритания.
- Facebook лансира нов app — BARS, който е специално за рапъри и ще им помага да създават бързо кратки тракове.
- Instagram добавя ‘Recently Deleted’ папка, която ще ни е от полза, ако изтрием пост по грешка.
- Instagram тества да премахне опцията за споделяне на постове в Story.
- Instagram разработва вертикален Story feed, по пример на TikTok.
- Instagram пусна ‘Professional Dashboard’, където можем да открием данни за представянето на профилите ни, както и други опции за монетизиране и брандиране на съдържание.
- Instagram ще намаля достигането на видеа, които са репостнати от TikTok.
- Instagram планира да увеличи броя на участниците в Live видеа съвсем скоро.
TikTok
- TikTok обяви нова сделка с Universal Music Group.
- TikTok интегрира приложението за рецепти Whisk, което позволява на създателите на видео рецепти да добавят връзки към тях със CTA бутон над описанието.
- TikTok лансира Seller University и ще учи създателите на съдържание как могат да изкарват пари от платформата.
- Канада вече има достъп до рекламната платформа на TikTok, както и до Shopify опциите.
- Twitter лансира Birdwatch — проект за намаляване на дезинформацията в платформата.
- Twitter тихомълком премахна Ads Transparency Center.
- Twitter разработва нови платени абонаменти в платформата.
- Twitter обяви придобиването на нюзлетър платформата Revue.
- Twitter продължава да разработва своя конкурент на Clubhouse — Spaces.
- Twitter официално тества гласови съобщения в DM в Индия, Бразилия и Япония.
- Twitter започна да добавя и визуални инструменти във Fleets като Twemojis и опция за бекграунд изображение при споделяне на туитове.
- Google добавя нови контекстуални панели при търсенията, които ще ни дават информация за сайтовете, преди да сме ги отворили.
- Google също обмисля IDFA ъпдейт за Android.
- Google добави нови функции за обработка на видеа в Google Photos.
- Pinterest представи Story Pins стриймове, които потребителите могат да се следят.
- Pinterest лансира iOS Widget.
YouTube
- YouTube качи sneak peek на новата си опция за видео споделяне Clips. Вижте видеото в канала им Creator Insider.
- YouTube определя Shorts като ключова възможност за развитие в платформата през 2021.
Apple
Spotify
- Spotify разработва нов инструмент, с който блогърите ще могат да превръщат статиите си от текст в аудио за подкаст.
- Spotify обявиха, че тази година ще имаме Spotify HiFi — стриймване на музика без загуба на качеството.
- DC Comics започнаха поредица от подкаст епизоди в Spotify.