All Digital Everything: Декември 2020
време за четене: 7 минути
Кратък обзор на новостите от Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, Google от нашия Digital Unicorn @ Digitas Sofia, Нина Дякова
- Facebook промени името на криптовалутата си от Libra на Diem.
- Facebook предупреждава, че може да има промени при използването на Messenger API в Европа, заради GDPR.
- Facebook премахва безплатния достъп до Workplace.
- Facebook тества Content Calendar за по-лесно планиране на съдържанието в Creator Studio.
- Facebook направи музикалното си Collab приложение достъпно до всички US потребители.
- Facebook работи по нова опция, с която потребителите ще могат да правят видео разговори със знаменитости, като си плащат за това.
- Facebook ще предупреждава потребителите, ако се ангажират с COVID-19 постове, класифицирани като дезинформиращи.
- Facebook добавя AR ефекти и 360 фонове в настолната версия на Messenger.
- Facebook добавя нови монетизиращи опции при гейминг стрийминга.
- Поради промени в европейското законодателство, Facebook скри някои от опциите в Messenger, като галерията със споделени снимки и видеа.
- Facebook е в битка срещу Apple, заради предстоящите промени в проследяването на данни в приложението.
- Instagram Live видеата в Индия вече могат да бъдат с 3 госта. Очакваме го и при нас.
- Instagram обмисля да добави таймери под кръгчетата на Story, за да създаде FOMO ефект и да вдигне гледаемостта.
- Instagram лансира първия си shoppable коледен каталог в UK.
- Instagram тества възможност да споделяме Reels във Facebook News Feed.
- Instagram добавя продуктови тагове в Reels.
- Instagram добави опции в Reels и Story, като Photobooth бутон, с който ще можем да правим няколко снимки последователно.
- Instagram лансира отново Instagram Lite версия на приложението си в Индия, за да вдигне потреблението.
- Instagram има нови Terms of Use.
- LinkedIn лансира инструмента Sales Insights.
- LinkedIn тества реклами в Stories.
- LinkedIn добави нов продуктов раздел в страниците на компаниите, в който те ще могат да представят свои продукти и услуги.
TikTok
- TikTok тестват да увеличат лимита за дължина на видеата до 3 минути.
- TikTok е най-сваляният app за 2020, според App Annie.
- Samsung обяви новото си партньорство с TikTok, с което ще пренесат TikTok видеата на телевизорите ни.
- TikTok тества опции за пазаруване директно по време на видео стрийминг.
- TikTok пусна ‘Year In Review’ опция, с която ще може да споделяме видеата и песните, с които сме се ангажирали най-много през годината.
- Twitter подсилва двойната си защита при мобилните си версии, като дава опция за логване с биометрични данни.
- Twitter сподели най-добрите кампании в платформата за 2020.
- Twitter тества нова опция, с която ще можем да забраняваме на хора, които не ни следват, да отговарят на нашите tweet-ове.
- Вече ще може да споделяме съдържание от Twitter в Snapchat Stories. Скоро и в Instagram.
- Twiiter направи ‘Frequency Capping’ достъпно за всички типове рекламни кампании.
- Twitter потвърди спирането на приложението си за видео стрийминг — Periscope, през март 2021.
- Twitter работи върху още по-прецизната проверка на рекламното съдържание в платформата и обяви новото си партньорство с DoubleVerify и Integral Ad Science.
- Twitter подписа нова хостинг сделка с Amazon Web Services, което ще улесни актуализациите по платформата.
- В Twitter ще можем да спираме retweets от акаунти, които следваме.
- Twitter вече ще ни казва какво е общото между нас и човека, на когото пишем отговор, с цел да намали токсичната комуникация в платформата.
- Twitter показа как ще можем да кандидатстваме за верифициране на профилите ни през 2021.
- Google Maps вече позволява да правиш Street View снимки с телефона си.
- Google добавят опция за бизнес съобщения в Maps и Search.
- Google пусна Shopping Gift Guide, базиран на последните тенденции в търсенето.
- Google добавя нови AR ‘Try-On’ реклами в Google Shopping.
- Google добавя в резултатите от търсенето карусел с видеа от TikTok и Instagram Reels.
Snapchat
- Snapchat обяви новото си партньорство с Levi’s — потребителите ще могат да обличат своите Bitmoji аватари с дрехи на бранда.
- Snapchat сподели своите топ AR кампании за 2020.
- Snapchat си партнира с Google за AR преживяването ‘Year in Search’.
Друго
- Clubhouse може би е следващата голяма социална мрежа.
- Zoom може да лансира свои имейл и календар услуги с цел да бори Google и Microsoft.
- Apple готвят да пуснат първата си кола през 2024.
- Alexa вече ще привключва на различни езици автоматично.