All Digital Everything: Януари 2021
време за четене: 7 минути
Кратък обзор на новостите от Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, YouTube, Pinterest и Snapchat от нашия Digital Unicorn @ Digitas Sofia, Нина Дякова
- Facebook пуска новите Engagement Alerts до още повече админи на групи.
- Facebook пусна редизайн и нови опции за Facebook Pages.
- Facebook пусна до потребителите нови опции за триене и архивиране на постовете.
- Facebook Marketplace вече има нов Vacation Mode.
- Facebook окончателно затрива Like опцията.
- Очилата, които Facebook ще лансират скоро в партньорство с Ray-Ban, няма да бъдат AR, както повечето се надявахме, а ще бъдат просто “умни”, това сподели Andrew Bosworth, Head of VR and AR на Facebook.
- Facebook тества нови опции при публикуване, с които ще може лесно да качваме последните снимки, направени на телефона ни.
- Facebook представи новия облик на Access Your Information.
- Facebook пусна доклада “Games Marketing Insight 2021”. Потърси го и се запознай с последните данни и тенденции, свързани с гейминга.
- Facebook добавя нова Safety Check опция и пуска нови възможности за live видеата във Facebook Workplace.
- Facebook премахва ‘Our Story’ секцията в страниците.
- Facebook подобри своя Automated Alt Text процес (AAТ), което ще води до по-доброто и точно звуково описание на снимките за незрящи.
- Facebook лансира ъпдейт на Account Quality в Business Manager.
- Instagram тества нов изглед на Story при десктоп версията на приложението.
- Instagram тества нова опция, с която потребителите ще могат да скриват броя на харесванията под снимките си.
TikTok
- Плащанията в TikTok приложението скоро може да станат реалност в Китай, благодарение на ByteDance.
- TikTok пусна нов ъпдейт на Политиката, за да защити по-младите потребители.
- TikTok лансира първия си AR Effect за iPhone 12, който използва LiDAR технология.
- TikTok тества нови Q&A опции, с които феновете ще могат да оставят въпроси на криейтърите не само по време на live видео.
- TikTok лансира нов ‘Creator Portal’ в помощ на всички, които създават съдържание в платформата.
- LinkedIn представи нов ‘Job on the Rise’ доклад, за да подпомогме възстановяването на икономиката.
- LinkedIn пусна опцията за swipe-up линкове към сторитата в бизнес страниците, както и в профилите на някои потребители с над 5000 контакта.
- LinkedIn лансира ‘LinkedIn Marketing Labs’, за да повиши знанието на хората за техните рекламни инструменти.
- LinkedIn дава нови опции, с които ще контролираме кой може да вижда публикациите ни и кой може да ги коментира.
YouTube
- YouTube обяви първите участници в тяхната нова инициатива — #YouTubeBlack Voices.
- YouTube пусна нова опция за търсене по хаштагове.
- От YouTube обясняват как пускането на Shorts ще повлияе измерването на резултати в платформата.
- Twitter придоби приложението за слушане на подкасти Breaker, което ще им е от полза и за новата audio-only базирана опция Spaces.
- Twitter докладва за ръст от 75% на туитовете, които са свързани с гейминг през 2020.
Snapchat
- Snapchat работи по нова ‘Events’ опция, за да улесни срещите на живо. Snapchat Events ще бъдат активирани със стикер.
- Snapchat лансира отново Partner Solutions програмата, за да помага на рекламистите в платформата.
- Snapchat тества Dark Mode с малък процент потребители.
- Pinterest тества Stories в приложението си.
- Pinterest лансираха Dynamic Creative — нов автоматичен начин за създаване на реклами и таргетиране, базирано на поведението на потребителите.
- Pinterest добавя нови AR Try-On’ инструменти за грим продукти.
Друго
- Носи се слух, че Apple ще лансират AR очила тази година.
- Adobe официално уби Adobe Flash Player.
- Shutterstock пусна Creative & Design Trends 2021.
- Clubhouse набра голяма скорост.