55% от българите си приготвят зимнина - проучване на агенция Тренд
време за четене: 3 минути
Според проучване на изследователска агенция Тренд, проведено сред 1008 българи в края на август 2020, половината от българите участват в отглеждането и приготвянето на домашни продукти. 79% консумират домашно приготвени или отгледани продукти, спрямо 20%, които не консумират. Данните показват, че с повишаване на възрастта нараства и делът на консумиращите домашни продукти. В малките градове и селата процентът на консумиращите домашно продукти е по-висок в сравнение с областните градове и Столицата.
Близо 2 млн. и 200 хил. българи (53%) посочват, че консумират домашни алкохолни напитки. 51% от българите посочват, че са участвали в бране/ събиране на реколта. Близо всеки пети е взимал участие във варенето на домашен алкохол, а 660 хил. (12%) в коленето на прасе.
Най-често консумираните домашни продукти са туршия с 32%, компоти – 28%. Зеленчуците/ зеленчукови консерви – 25%. Сред предпочитаните домашни продукти от българите са още лютеница, сладко, кисело зеле, ракия, месо, яйца, млечни продукти и т.н.
В проучването са били тествани различни твърдения свързани с домашно приготвени продукти.
83% посочват, че консумират домашно приготвени продукти, защото смятат, че са по-качествени от тези в магазина, а едва 8% не са съгласни с това.
Отново в контекста на качеството на домашната храна, то 81% споделят, че консумират домашно приготвена храна, защото знаят какво съдържа.
За близо две трети от българите консумацията на домашно приготвени продукти е свързана с факта, че излиза по-евтино. За 27% това не е определящ фактор.
76% консумират домашни продукти, защото им напомнят за вкуса от детството. 12% не са съгласни. Най-младите в по-голям дял в сравнение с другите възрастови групи посочват, че не са съгласни.
Близо три четвърти посочват, че консумират такива продукти, защото има от къде да ги вземат/ кой да им ги произведе. Делът в Столицата е по-малък (50%) в сравнение с останалите населени места.
Тук може да прочетете повече за проучването.